Online Marketing

Online marketing (ook wel internetmarketing genoemd) is het promoten van producten of diensten via internet. Aan de hand van (online) marketingdoelstellingen worden de verschillende activiteiten en werkzaamheden bepaald. Wat kan Solid Webdesign & App Development hierin voor u betekenen?


Dit is natuurlijk afgeleid van het traditionele of “ouderwetse” marketing via mediums zoals televisie, radio of krant. Mediums die tot op heden nog steeds veelvuldig worden gebruikt om hun product te vermarkten, maar die ook problemen opleveren.

Om te kunnen begrijpen waarom u online marketing zou toepassen binnen uw organisatie of onderneming is het belangrijk om te snappen wat marketing is. De definitie van marketing volgens Peter Drucker, een Amerikaanse Hoogleraar, is om de klant zó goed te kennen en te begrijpen dat het product of de dienst bij hem past en zichzelf verkoopt. U creëert een extra waarde voor het product of dienst. Dit is natuurlijk bij online marketing niet anders, behalve dat het via internet gaat.

Als je de definitie van marketing een aantal keer terugleest ziet u eigenlijk dat het onder te verdelen is in verschillende onderdelen.

  1. De klant zó goed te kennen en te begrijpen
  2. Dat het product of de dienst bij hem past
  3. En zichzelf verkoopt

Deze drie onderdelen bevatten eigenlijk de drie pijlers van marketing om tot je doel te komen. Namelijk:

  1. Marktonderzoek
  2. Branding of positionering
  3. Sell sell sell (en de strategie die erachter bevindt)

Wat wij daarmee bedoelen te zeggen is dat marketing en online marketing wel meer is dan simpelweg uw product aan zo veel mogelijk personen laten zien. Als het product wat u verkoopt geen toegevoegde waarde heeft bij uw doelgroep dan wordt het ook niet afgenomen. Daarom is het onderzoek naar de markt en uw doelgroep ongelooflijk belangrijk.

Waarschijnlijk is het geen nieuws als wij u vertellen dat het aantal online shoppers steeds meer stijgt online.Eén van de redenen waarom online zo enorm in de lift zit is omdat het bijdraagt aan een persoonlijke invalshoek van het verkopen van een product. Denk hierbij aan de persoonlijke aanbiedingen van de Albert Heijn, maar vooral ook gepersonaliseerde e-mails. De persoonlijke aanpak wordt steeds belangrijker om zo de toegevoegde waarde van het product ook daadwerkelijk over te laten komen bij de consument. Als de consument zichzelf voelt als één van duizenden dan wordt dit niet altijd meer geaccepteerd. De relatie die u aangaat met de eindklant is heel belangrijk. Voor de eerste aankoop maar zeker voor herhaalaankopen.

Er zitten hier ook een aantal haken en ogen aan. Met de aangescherpte AVG wetgeving moet er zorgvuldig gekeken worden naar het gebruik en opslag van de data van uw klanten. Hierdoor zal het personaliseren van uitingen een stuk lastiger worden.

Solid Webdesign & App Development kan u bij dit proces helpen waarbij werken wij vanuit drie pijlers:

  • Meer inzicht
  • Meer traffic
  • Meer conversie

Deze 3 pijlers kunnen vertaald worden naar de 3 onderdelen waaruit de definitie van marketing bestaat. Zo kunt u namelijk door meer inzicht uw marktonderzoek beter maken en je klant makkelijker identificeren. De pijler meer traffic richt zich op het aantrekken van klanten naar de website en dit zult u moeten doen door een juiste branding en positionering aan te houden in uw uitingen. En verder is het behalen van meer conversie bedoelt om een juiste verkoopstrategie te hanteren en dit zo goed mogelijk te laten verlopen.

Bent u geïnteresseerd neem dan vrijblijvend contact met ons op.


/* ]]> */

Helaas kunt u de inhoud van deze pagina niet kopiëren

Ga naar de inhoud